Ap 7:4
4. I usłyszałem liczbę opieczętowanych: sto czterdzieści cztery tysiące opieczętowanych ze wszystkich pokoleń synów Izraela:
(BT)
Tematem mojego kolejnego rozważania będzie analiza wyjaśniająca czytelnikowi poglądy Świadków Jehowy na 144 000 opieczętowanych w niebie:
Świadkowie Jehowy posiadają w swoich szeregach tzw.: „Braci z ostatka”. Te osoby uważa się za stojące przed szansą sędziowania, lub wręcz będące sędziami z Jezusem Chrystusem, nad resztą grzesznego świata w dniu Sądu Ostatecznego. Aby dojść do aż tak idiotycznych wniosków (bowiem każdy zrównoważony umysłowo człowiek, ani półżartem, ani półserio, nie mówiłby aż o takich bzdurach), Świadkowie Jehowy przeprowadzą pewien oszukańczy trik. Mianowicie: Porównując owe 144 tys. opieczętowanych z wszystkich pokoleń synów Izraela (12 pokoleńx12 tysięcy z każdego pokolenia), do wybranej przez siebie listy pokoleń synów Izraela opisującej pierwszy spis mężczyzn zdolnych do walki (z IV Mjż 1:5-19), wyłonią w następstwie tego różnice dotyczące dwóch pokoleń:
Efraima, oraz
Dana
a ściślej, podkreślą fakt, iż te dwa pokolenia Efraima i Dana z IV Mjż 1:5-19 nie pojawiają się wśród opieczętowanych 144 tyś. z Objawienia Jana, a w ich miejsce wymienia się "dwa inne" plemiona Izraela:
Józefa, oraz
Lewiego
Porównajmy teraz teksty biblijne, i dokonajmy zestawienia obu list, celem porównania:
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na bardzo istotny szczegół, który może umykać przeciętnemu czytelnikowi, sprzed nosa, a stanowi niebezpieczną psychomanipulację ze strony Świadków Jehowy: Te różnice wyłoniły się przy porównaniu listy opieczętowanych z Objawienia wg św. Jana, do listy pierwszego spisu mężczyzn zdolnych do walki z Księgi Liczb ST, która nie jest jedyną listą pokoleń, i można ją porównać do kolejnej, jeszcze innej listy! Na przykład tej z IV Mjż 13:4:15! I wyniki będą inne!
A teraz skupmy się jeszcze przez chwilę na plemionach Józefa i Lewiego, które Świadkowie Jehowy muszą teraz jakoś obalić, uznać za plemiona nie będące cielesnym Izraelem, by przypisać tej liczbie około 24 tys., i tym plemionom swoich „Braci z ostatka”. To absurd! Zobaczmy jak tego dokonują w książeczce „Prowadzenie rozmów na podstawie Pism”, która jest broszurą wewnętrzną w strukturach ŚJ, i stanowi przewodnik, instruktaż, jak manipulować ludzką psychiką w czasie niepozornej rozmowy na ulicy!
a zatem, nie są i nie mogą to być plemiona cielesnego Izraela, bowiem w miejsce dwóch pokoleń Dana i Efraima, w liczbie około 24 tysięcy ludzi wchodzą sami Świadkowie Jehowy, tak zwani „Bracia z ostatka”, który dołączą do pozostałych pokoleń, by sądzić z Jezusem Ziemię.
Ten skrajny idiotyzm głoszony przez Świadków Jehowy ma przynajmniej dwa niepodważalne biblijne kontrargumenty, które zwykle umykają czytelnikowi niezorientowanemu w temacie:
po pierwsze jest rzeczą niemożliwą, by udowodnić na podstawie Biblii, iż nie było plemienia Józefa oraz Lewiego, bowiem obaj są rodzonymi braćmi, i mają jeszcze rodzeństwo!: Rubena, Symeona, Judę, Dana, Naftalego, Gada, Aszera, Issachara, Zabulona, Beniamina, siostrę Dinę, albowiem Jakub współżył cieleśnie z czterema kobietami za ich i swojego życia!: Leą, Bilhą, Zilpą i Rachelą. Oni wszyscy mieli później swoje dzieci! Józef spłodził z Egipcjanką pierworodnego syna swego Manassesa a potem jego brata Efraima, i jakoś Plemię/Pokolenie Manassesa jest wymienione w Księdze Objawienia św. Jana, a Efraima już nie, a to rodzeni bracia, co skłania do zastanowienia się, jakie Plemiona/Pokolenia Izraela będą wybrane i opieczętowane na czas Sądu Ostatecznego, a co nie stanowi zarazem odpowiedzi na pytanie o ilość samych Pokoleń/Plemion cielesnego Izraela. A to zasadnicza różnica!
A tu do pobrania kolejne drzewa genealogiczne: Awrahama i Jakuba,
w podobnej szacie graficznej:
po drugie, dokonajmy może teraz porównania „Listy opieczętowanych 144 tyś z Apokalipsy” do „kolejnej listy Plemion z Izraela” też z Czwartej Księgi Mojżeszowej opisanej kilka rozdziałów dalej, ale zupełnie innej po czym, porównajmy wyniki:
Ponownie odsłona artykułu z książeczki "Prowadzenie rozmów na podstawie pism":
ŚJ: (...) Nigdy nie było plemienia Józefa (...).
Biblia: Doprawdy? Józef miał dwóch synów: Manassesa i Efraima (1 Mjż 41:44-52). Żądną miarą plemię (pokolenie) synów Józefa nie przestaje być przecież Jego plemieniem (pokoleniem). Po
drugie co mają znaczyć słowa:
Lb 13:11
Z pokolenia Józefa: z pokolenia Manassesa Gaddi, syn Susiego;
(BT)
Lb 1:10
Z synów Józefa: z Efraima - Eliszama, syn Ammihuda; z Manassesa - Gamliel, syn Pedahsura;
(BT)
To jakiś żart drodzy Świadkowie Jehowy z Waszej strony?? Jakby nie było pokolenia Józefa, Biblia by faktycznie o tym nie wspominała, a jak widać na podstawie choćby tego tekstu, jest inaczej...
Plemię – grupa spokrewnionych rodów, wywodzących się od
wspólnego przodka (w odróżnieniu od szczepu), zamieszkujących jeden obszar i połączonych wspólnymi związkami społecznymi
oraz ekonomicznymi. Plemię ma
świadomość bliskiego pokrewieństwa, posługuje się tym samym dialektem i jest
połączone wyznawaniem tego samego kultu religijnego.
ŚJ: (...) Nie są wymienione plemiona Efraima i Dana (...).
Biblia: Są, choć nie w Objawieniu wg św Jana.
ŚJ: (...) No właśnie nie są wymienione plemiona Efraima i Dana w Objawieniu wg św. Jana (...).
Biblia: A muszą? Czy ŚJ ma nauczać o tym, co w Biblii powinno się znaleźć, a co nie, czy o tym, co w niej pisze...?
ŚJ: (...) Lewici byli oddzieleni do służby świątynnej, ale nie uznawano ich za jedno z 12 Plemion (...)
Biblia: Że co proszę? Plemię Lewiego, kapłanów świątynnych, jest wspomniane w Objawieniu wg św. Jana, przy opieczętowaniu 144 tysięcy (Obj. 7:7), jest wspomniane jako plemię, które będzie wybrane sobie przez Jahwe na Nowej Ziemi, po Sądzie Ostatecznym (Izajasz 66:21):
C.D.N.
Ostatnia korekta do tekstu: 8 październik 2014
Materiały zebrał i opracował Wojciech Jacyk, Namysłów
Parsza 06.
Toldot - Pokolenie
Czytanie z Tory: 1 Mojżeszowa od 25:19 do 28:9
Czytanie z Haftory: Księga Malachiasza od 1:1 do 2:7
Czytanie z Brit Chadasza: List do Rzymian od 9:6 do 9:13
Todot lub Tol’doth —w tłumaczeniu z języka Hebrajskiego oznacza „rodowód”, “pokolenie” lub też „ptomek” – jest to drugie słowo i zarazem pierwszy wyraz dystynktywny w tej parszy. Parsza Toldot jest 6-m rozdziałem w cotygodniowym czytaniu Tory w cyklu rocznym. Tekst parszy Toldot składa się z 5’426 Hebrajskich liter i 1’432 Hebrajskich słów.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com